Contentmarketing

Wat is dat eigenlijk, contentmarketing? Het aanbieden van relevante informatie (content), via het juiste kanaal en voor het juiste publiek, om zo je doelgroep aan je te binden. Met contentmarketing zet je de informatiebehoefte centraal. Een goed contentmarketingplan maakt onderdeel uit van je socialmediastrategie. Contentmarketing is niets nieuws, maar wordt mede door de groeiende rol van online media steeds belangrijker en staat daarom volop in de belangstelling.  

Waarom contentmarketing inzetten

Organisaties kunnen met deze vorm van marketing een expertrol verwerven, bouwen aan een relatie met hun doelgroep en uiteindelijk aan een groeiend bereik. De belangrijkste voordelen van contentmarketing op een rijtje:

  • zichtbaarheid bij de doelgroep
  • hogere vindbaarheid bij zoekmachines
  • merk- of naamsbekend opbouwen
  • een voorkeurspositie opbouwen
  • de rol van expert op jouw vakgebied verwerven
  • een dialoog met een relatie mogelijk maken
  • relaties opbouwen en versterken
  • meer verkopen behalen

Over websites, keywords en SEO

Een goede website bevat de juiste informatie (content) en zowel de website als de informatie worden door de internetbezoeker snel gevonden. Hiervoor zijn een duidelijke menustructuur en goede unieke webteksten, die de juiste kernwoorden bevatten en goed gevonden worden, van het grootste belang. 

Onderdeel van contentmarketing is het doen van een kernwoorden (of keywords) onderzoek. Met de kernwoorden kunnen je webteksten voor de zoekmachines worden geoptimaliseerd. Dit heet SEO. Hierdoor word je sneller gevonden op het internet. Contentmarketing heeft ook een belangrijke rol bij SEO. Als er regelmatig nieuwe content wordt geplaatst, wordt de vindbaarheid en zichtbaarheid in Google beter. Dit wordt ook nog eens versterkt als die content online gedeeld wordt! 

Meer weten over hoe contentmarketing voor jouw organisatie een succes wordt? Neem dan contact op voor een afspraak.