Strategie

communicaie strategie effectcom nieuwkoop

Doen wat werkt. Door doordacht en gericht gebruik te maken van de mogelijkheden van online en offline communicatie. Bij communicatie gaat het erom dat jouw boodschap aankomt en blijft hangen. Dat het iets losmaakt bij jouw doelgroep en deze daadwerkelijk in beweging komt. Dat kan door slim gebruik te maken van communicatie via verschillende kanalen en op verschillende tijdstippen. Precies daar waar de doelgroep het hoort, leest of ziet. Keuzes en planning voor de juiste boodschap op het juiste moment. Dat is waar het om draait bij een effectieve communicatiestrategie.

Strategie per doelgroep

Een strategie is een strijdplan. Het is meestal nodig per onderwerp te werk te gaan. Het kan zijn dat je een verschillende aanpak per doelgroep nodig hebt. Het maakt veel verschil of je te maken hebt met een jong of juist ouder publiek, laag of hoog opleidingsniveau, digibeet of nerd. Het is daarom verstandig om per onderwerp, product of dienst de gewenste communicatiestrategie te bepalen.

Planning

Zodra een keuze is gemaakt voor een communicatiestrategie, worden de communicatiemiddelen bepaald. Bijvoorbeel offline, online of (en dat komt vaak voor en werkt in veel gevallen versterkend) een combinatie van deze twee. Daarna kan de dan de planning worden gemaakt. Onder planning wordt verstaan de volgorde, tijd en frequentie waarin communicatiemiddelen worden ingezet of de boodschap wordt opgebouwd. 

Creatieve oplossingen

Niet alleen voor het bepalen van de communicatiestrategie, maar ook voor de uitvoering kun je Effectcom inzetten. Wat jouw organisatie ook doet, mijn kracht ligt in het bedenken van creatieve oplossingen om jouw product of dienst bij de doelgroep onder de aandacht te brengen. Jouw vraag is mijn uitdaging! 

Hoe kan ik jouw organisatie helpen? Neem gerust contact op!